zondag 4 december 2016

Familie - Tour de Belles: Bij René

Officieel is het oom René, de jongste broer van mijn moeder maar amper 4 jaar ouder is het voor ons gewoon René.
Samen met (half)zus Mary struinen we de familie van moeders kant af, die van de familie Belle. Vandaag naar René die tegenwoordig in Oldenzaal resideert. Maar dit keer gaat ook Denny mee, zoon van een andere inmiddels overleden broer van mijn moeder. Deze neef heb ik nog nooit  eerder ontmoet.
Half 12 pikken ze me op, komend vanuit Heerlen en Google Maps laat weten dat het dan nog 1u38 rijden is naar Oldenzaal. Dat blijkt in de praktijk wel mee te vallen. Amper anderhalf uur later worden we al binnen in de prachtige nieuwe serre met glazen schuifdeuren door René en Carolien verwelkomt. Dochter Chan en Ger zijn ook al uit Leusden gearriveerd. en even later komt de andere dochter Rachel met Patrick er ook bij.
Het is veel bijpraten uiteraard. Gebak en hapje passeren de revue en in no-time nadert etenstijd. Handig dat er Thuisbezorgd.nl bestaat. Zo kunnen we nog gerust met zijn allen door keuvelen terwijl het eten elders wordt bereid. Een uurtje later is dat klaar en eenmaal geserveerd kunnen we aan tafel om daarna nog maar eens verder te babbelen en te lachen.

Het inmiddels al aardig donker. Rachel en Patrick zijn intussen al richting Friesland vertrokken en het loopt al tegen achten als wij dat toch ook moeten gaan doen. Anderhalf uur naar Veldhoven en daarna nog een uurtje naar Heerlen, dan ben ik om half 10 thuis en Mary en Denny om half 11, resp. een kwartiertje later.
Maar dat was wat ambitieus gedacht. Zoals altijd is het zondagavond hartstikke druk op de Nederlandse wegen en ja hoor, ook wij raken verstrikt in een file. Weliswaar niet echt lang, maar met al die drukte schiet het ook rijdend minder hard op als op de heenreis. Uiteindelijk betekent dat, dat de terugreis toch stiekem een half uur langer heeft geduurd dan de heenreis. In ieder geval ben ik om 10 uur weer thuis in Veldhoven. Kan vrouwlief ook nog even kennis maken met mijn "nieuwe" neef en dan begint hun terugreis naar het Heerlense.

Maar wat was het weer gezellig!




Geen opmerkingen: