donderdag 8 december 2016

GVAC - baantraining

Ach, al weer laat thuis van mijn werk. Het eten staat al klaar in de magnetron. 2 minuutjes en ik kan beginnen aan wat kleine kliekjes van gisteren. Dan vlug mijn loopspullen bij elkaar en aangetrokken,de broodnodige sanitaire stop en nog één en nog vlug puffen en hop, richting GVAC. Pakweg 10 minuutjes te laat, schat ik want de 2 inlooprondjes zijn net klaar als ik de baan op kom en me aansluit bij groep 2.
Dorie en Ellen zijner niet maar als die al wel waren zouden ze waarschijnlijk bij groep 1 getraind hebben. Ik hou het bij groep 2.
We gaan meteen door met de warming-up. Die is echt wel nodig want ondanks de niet zo lage temperaturen,voelt het behoorlijk koud aan door de stevige wind. Meteen dan ook maar de loopscholing er achter aan. Voornamelijk skippingen dit keer met een stok in de handen.
Alles is vandaag kort omdat de trainers om 9 uur vergadering hebben. En dus beginnen we ook vroeg aan de kern. Die is voor vandaag:
200-400-600-800-600-400-200m op resp.
85%-95%-85%-90%-95%-95%-85% en rust in resp.
100-100-200-200-200-100m
Wat dat inhoudt in tijd en snelheid haal ik uit de tabel die toegestuurd kregen na de coopertest. Dat kan ik niet onthouden en dus gaat dat op een papiertje die ik onderweg mee zal sjouwen.

Ik besluit de 200 metertjes rust in te korten naar de standaard 100m. Het lopen gaat prima. Alleen de 400m gaan precies volgens schema, maar de overige runs zijn sneller dan de opdracht. Ik loop alleen. Belinda is er niet en Jenny gaat echt als een speer. Ik haal haar uiteindelijk wel in maar dat komt meer omdat zij de 200m rust wel uitvoert en ik maar de helft. Overigens hou ik me wel redelijk aan mijn opdracht, maar het mag gezegd worden, Jenny loopt echt hard en voluit.
Na afloop niet moe en snel hersteld mrt nog een extra rondje uitlopen. Betty doet de cooling down en dan is het op tijd thuis vandaag. Heel vroeg. Al om 9 uur.

Het weer:
Frisjes en een stevige wind die erg koud aan voelt. De temperatuur is een graad of 9 terwijl de gevoelstemperatuur daar 3 graden onder ligt. En toch voelt het nog kouder aan. En dan begint het ook nog te miezelen, maar dat is pas als al naar binnen gaan voor de cooling down.


Geen opmerkingen: