woensdag 28 december 2016

In de bios: Passengers


Weer een film met hoge verwachtingen.
Weer een science fiction film
Weer een net-iets-voor-mij-film
Weer een film met Jennifer Lawrence 😀
Weer een film in 3D
Ik kan mijn hart niet op, toch?

Overigens niet te verwarren met de de film Passengers uit 2008, de thriller met Anne Hathaway
Ik kan er niet om heen want ik heb al een paar keer de trailers gezien. Dat krijg je als je geregeld de bioscoop bezoekt. En de trailers beloofden al veel goeds.
In tegenstelling tot Rogue One is het in zaal 5 van Pathé een heel stuk lager volume. Tenminste, als je op normaal volume met elkaar kunt praten...

De film: Deze voldoet wel aan mijn verwachtingen. Natuurlijk, science fiction, dus fantasie is wel geoorloofd. Het verhaal is simpel. In het jaar, weet-ik-veel, reist een ruimteschip naar een nieuwe beschaving, 120 jaren verderop in het heelal, bij halve lichtsnelheid. Het ruimteschip cruiset daarom op de automatische piloot  met 5000 passagiers en zo'n 300 bemanningsleden aan boord, allen in een hyperslaap met de de bedoeling pas weer gewekt te worden als ze bijna op de plaats van bestemming zijn. Een onberekende botsing met andere ruimte lichamen veroorzaakt een storing in het automatische algehele computersysteem waardoor uiteindelijk 2 personen 90 jaar eerder uit hun slaap worden gehaald. Deze Robinson Crusoë's (heel toepasselijk als je de film eenmaal hebt gezien) proberen er het beste van te maken in de tijd die hen nog rest tot aan hun dood, zullen we maar zeggen. Tenminste als het zover komt, want er zal natuurlijk wel nog het een en ander afspelen aan boord van het gigantische ruimteschip.
Ook hier weer is het lekkere 3D. Gewoon wat extra diepte en geen onzinnige 3D capriolen. Het blijft ook altijd fascinerend hoe ze de gewichtloosheid in beeld weten te brengen. Gaat dat zien!




Geen opmerkingen: