donderdag 1 december 2016

Op controle bij de praktijkondersteuner

Het is weer zo ver. De 3 maandelijkse controle. Kijken naar de resultaten van het bloedonderzoek, bloeddrukmeting en gewicht. Voor alle zekerheid 's morgens nog eens de weegschaal bestegen en met 81,5kg schoon aan de haak durf ik het wel aan. Met alleen een T-shirt en de lichtst-gewicht-schoenen, natuurlijk.

De resultaten uit het bloed zien er goed uit. 
De cholesterol, (welke? Ik denk de slechte) staat op 2,49 waar dat een jaar geleden nog 2,65 was. Niet dat dat mij iets zegt, overigens.
De bloeddruk. Ze meet het 2x, voor alle zekerheid. 140/72 en dat is ook goed.
En het gewicht? Nou, dat hoeft niet..... Shit!

Of ik nog klachten heb?
Ja, eigenlijk wel. Sinds de overgang van Crestor naar Atorvastatine heb ik best wel vaak last gehad van kramp in mijn voeten. Voornamelijk kramp in mijn tenen maar ook onder de voetzool en vaak 's nachts in bed, maar ook wel eens gewoon overdag, of als ik op de bank lig. Gaan staan wil wel eens helpen, maar hier had ik voorheen geen last van. Eerlijk gezegd heb ik het nog niet in de bijsluiter gecontroleerd, maar Floor, de praktijkondersteuner, herkent het wel. 
Remedie: toch maar even stoppen vanaf vandaag gedurende 2 weken. Eventueel ook elke dag magnesium slikken. Dat wil ook wel helpen. Ook tegen de pijnen in de muizen van mijn handen. Donderdag over 2 weken (15 december) ze mij omstreeks 15:00 om te vragen of het inderdaad geholpen heeft.
Ik ben dus benieuwd.

Vrouwlief haalt overdag alvast een potje magnesiumpillen voor mij. Van de Kruidvat, want die zouden goed genoeg zijn. Gebruiksaanwijzing: 2 pillen met water gedurende de maaltijd en de dosis niet overschrijden.
Dus 2 pillen. Altijd. En niet meer. Vraag ik me meteen af waarom ze de dosis van een pil niet verdubbelen zodat je telkens maar 1 pil hoeft te slikken. Is het potje ook meteen een stuk kleiner. Ik kan het even niet volgen.



Geen opmerkingen: