zondag 18 december 2016

Trimloop - Nightrun: 4,3km

Voor de 2e keer vandaag in voorbereiding voor een trimloop.
Nou ja, trimloop. Noem het maar een fun-run. De Nightrun van Runnersworld Eindhoven, gehouden rond de Karpendonkse plas in Eindhoven. De start is vanaf de EA atletiekbaan.
Samen met Marcia en Luuk vertrekken we op tijd. Er is alleen een voorinschrijving geweest voor max. 150 deelnemers. Vanaf 18:30 kunnen we onze spullen ontvangen.
Nog voor die tijd staan we al op de parkeerplaats van de atletiekbaan. We zijn niet de eerste want er staan al een paar auto's helemaal aan de wegkant geparkeerd. Wij niet. Wij gaan zo dicht mogelijk bij de ingangspoort staan en een minuut later staan ook de andere auto's hier.
Het is donker rondom de baan maar er van uitgaande dat we in de kantine moeten zijn lopen we meteen naar boven. Daar wordt op een tafel onze spullen die we gaan krijgen uitgestald. Dat zijn een LED hoofdlampje, een klein rood knipperlampje of gele lichtgevende armband naar keuze en dan een hoop glowsticks die een tijdje licht geven zodra je ze een beetje gebroken hebt.


Langzaamaan wordt het wat drukker maar echt overvol wordt het niet. Dat komt de onderlinge gezelligheid wel ten goede. Als het bijna half 8 is gaan we gezamenlijk naar beneden, naar de start/finishlijn van de atletiekbaan. Joop Broeders geeft nog even uitleg. We lopen met zijn allen eerst een rondje op de baan en gaan dan de baan af voor een parkoers rond de Karpendonkse plas. Bij terugkeer op de baan lopen we nog een volle ronde op de baan om na de finishlijn te stoppen. De afstand bedraagt 4,3km. Het lopen is op eigen risico en voor de veiligheid zal er wel een fietser als voorrijder voorop gaan. Én.... het is geen wedstrijd maar een fun-run. Dus ook geen tijdregistratie of prijzen of zo....
En met een klap met het klapbord worden we weg gestart.

Marcia, Luuk, Bianca, Helma en ik, samen voor de start
We hebben al afgesproken dat we, Marcia, Luuk en ik, samen zullen lopen. Al gauw lopen we ergens achteraan. Niet helemaal want er zijn er nog een aantal achter ons die niet dichterbij komen. We gaan niet hard maar toch halen we onderweg toch stiekem wat lopers in. Luuk wil best wel harder maar dat mag hij pas als we weer terug op de baan zijn. Of ik ook ga sprinten als we op de baan terug zijn.... "Nou nee. Ik zal wel proberen wat harder te lopen maar om te sprinten, nee, opa kan jou dan echt niet bijhouden....".
Intussen hebben we weer wat mensen ingehaald en we naderen de ventweg langs de rondweg weer. Als we bijna bij de atletiekbaan zijn geef ik Luuk aan dat we alvast wat sneller mogen. Eenmaal op de baan geef ik hem het sein dat hij weg mag en dan gaat hij in een echt sprint er vandoor. Ik volg op gepaste afstand maar ondanks dat het donker is zie ik wel dat na 200m. zijn echte snelheid er toch ook uit is. Ik kom toch zeker nog geen 10seconden na hem over de finishlijn, in 25:52 (=9,97km/u) en niet eens zo uitgeteld als hem. Marcia volgt op 38 seconden na mij.
De verzorgingspost is in de kantine en die is heel anders dan wat we normaal gewend zijn na een trimloop. Iedereen krijgt namelijk.... een hamburger. En die gaat er wel in. Bij mij in ieder geval wel.




Geen opmerkingen: