zondag 18 december 2016

Trimloop - Sylvesterloop Heezerenbosch: 9km

Ik ben weer vroeg op pad naar Heeze. Vorige keer kon ik ook nog op de camping zelf parkeren. Scheelt weer een stuk lopen van het parkeerweiland. En ik ben niet eens de eerste om half 10. Nee Haroldinio blijkt zelfs al een half uur eerder aanwezig te zijn. Op de fiets nog wel, omdat hij stukken aan zijn auto heeft.
Het lijkt niet zo druk als vorig jaar en na later zal blijken klopt dat ook. Waarom? Onbekend. Aan het weer kan het niet liggen. Daar is het te zacht voor en lekker droog en nauwelijks wind. Er lopen weer genoeg korte broeken rond in ieder geval. Ook het aantal GVAC-ers is niet opvallend maar er zijn er wel genoeg voor de groepsfoto.


Mijn afstand is gewoon de 9km. Met 15km. ben ik toch te lang onderweg en dan is iedereen al weg als ik moet binnen komen. Trouwens, 9km is sowieso al lang genoeg. Ook voor Joke en Gemma.
Omdat ik helemaal achteraan gestart ben ga ik na bijna een kilometer Joke voorbij.
De kilometers hangen aan de bomen langs de kant van de weg. Ik heb daarom niet zo veel vertrouwen in de nauwkeurigheid er van. Helaas gaat er iets mis met de tijdwaarneming. Mijn tijdwaarneming dan wel te verstaan. Om de een of andere reden is mijn gestopt na de 2e tussentijd, die op het 2e km-bordje, op 11:50 waarbij de 1e km nog in 6:05 ging en de 2e in 5:45. Gek genoeg heb ik de tussentijden onderweg wel gezien en die verschilden nogal per "kilometer". Enfin, de eindtijd van de organisatie is 53:26 en dat zal "netto" wel 5:20 geweest zijn. Dat is dan toch 17 tot 23 seconden langzamer dan in 2015.
Maar wel weer snel en goed hersteld voor wat betreft de ademhaling.
Waarom dan langzamer dan vorig jaar? Gewoon, conditiegebrek....


Onderste 2 foto's: Connie Sinteur Fotografie


Geen opmerkingen: