zaterdag 17 december 2016

Vrijbuiters - Laatste training in 2016

We zijn maar met zijn vieren vandaag. En dat is toch nog 2x zo veel als vorige week zaterdag. Toen was er alleen Riet die Herman eens flink afbeulde, tenminste, als je Herman moet geloven. Maar vandaag zijn wij er ook weer bij, Dorie en ik. De wandelaarsgroep is steevast een stuk groter de laatste tijd, met Rinie, André, Jan, Jos, Annie, Germaine en ook Carla.
We doen de gebruikelijke stops 1 en 2 en op 3 rennen we dit keer alleen maar wat estafette heen en weer. Met vieren betekent dat ik naar de Riet naar een verderop getrokken streep rent en daar aangekomen rennen Dorie en Herman terug naar mij. Ik op mijn beurt weer naar Riet en daarna zij weer terug naar Dorie en Herman en zo een paar keer heen en weer. We wandelen en dribbelen weer tot de volgende oefenpauze, voor squats, lunges voorwaarts en zijwaarts en daarna een kleine 400m. dribbelen in tempo en dan wandelen we weer terug het bos in. We dribbelen nog wat, rekken en strekken en eenmaal weer terug bij de kantine de laatste ademhalingsoefeningen voor vandaag en dan aan de koffie. Volgens de Endomono-app op mijn smartphone hebben vandaag 4,3km. afgelegd.
Omdat ik vanmorgen boodschappen heb gedaan, heb ik ook maar meteen een tulband cake meegenomen als traktatie. Zo maar.
Volgende week zaterdag is de dag voor Kerstmis en de week erop is het oudjaarsdag. Er is daarom besloten om dit jaar niet meer in actie te komen. Dat wordt dus pas weer op zaterdag 7 januari 2017. En iedereen strak in het pak want dan moeten we weer op de foto!

Het weer: droog, windstil en pakweg een graad of 6. Het voelt niet zo koud aan. Wel vochtig.



Geen opmerkingen: