woensdag 4 januari 2017

Bevolkingsonderzoek darmkanker

Vrouwlief heeft het al achter de rug en nu is het mijn beurt. Het bevolkingsonderzoek darmkanker.
Na eerst een aankondiging dat ik binnenkort een afnametest ga ontvangen is het dan zover. Nog voor Kerstmis ligt er een envelop op de mat. Ik wacht toch maar tot na de feestdagen...
Uitstel is doorgaans gevaarlijk voor mij en daarom vandaag maar aan de slag. Gebruiksaanwijzing goed doorgelezen en dan het smerige werk. In je eigen ontlasting prikken met een staafje wat daarna in een speciaal buisje met zout oplossing terug gestopt moet worden. Ik vind niets onsmakelijker als met je snufferd over (je eigen) ontlasting te hangen en er dan ook nog eens op 4 plaatsen in te prikken. Ook nog eens niet te diep want dan is het ook al niet goed. Oké, gedaan en nu snel in de speciale zak en dat weer samen met de ingevulde vragenlijst maar meteen op de post doen. Koel bewaren in de koelkast hoeft niet want het is buiten immers koud genoeg en dus ook in de oranje brievenbussen.
En nu de uitslag afwachten. Blijft altijd spannend. Je hoort zo veel om je heen en je weet maar nooit...


Geen opmerkingen: