zaterdag 28 januari 2017

De Vrijbuiters - training

Terwijl ik het viaduct over de snelweg omhoog klim zie ik Monique datzelfde ook doen maar dan op de fiets. Zij trapt duidelijk harder op de pedalen dan ik op mijn gaspedaal. 11:53, zie ik op mijn klokje staan. Ja ja, Monique, dat wordt opschieten. Nog 7 minuutjes.

De temperaturen gaan weer omhoog, gelukkig. De weer-app geeft al weer temperaturen boven 0ºC aan. Desondanks is er nog veel wit in de entree naar onze kantine. Monique komt nog net op tijd maar dan moet ze zich nog wel even omkleden. Als ze haar overtollige kleding in mijn Grand Scenic heeft achter gelaten vertrekken we voor de training. We, dat zijn vandaag Riet, Dorie, Carla, Monique, Herman en ik.
Terwijl we naar onze eerste stop dribbelen merk ik al dat mijn benen wat ongewillig zijn. Ze voelen stijf en zwaar. Dikke benen. Daarom stoppen we ook maar bij stop 1 voor wat warming-up oefeningen. En dan door naar stop 2 voor de andere warming-up oefeningen. De volgende stop wordt weer een estafette. Nee, geen jongens tegen de meisjes vandaag.


We gaan dit keer verder maar dribbelen niet over het fietspad richting weg maar we buigen af en gaan via het bospad richting blokhut waar we al wandelend het getoeter van de fanfare aanhoren. Die zijn daar blijkbaar aan het repeteren. Even wat lunges en squats en dan ieder in eigen tempo over de weg naar het fietspad. Tijd voor de terug weg. Na nog een potje molenwieken, hangen, rekken en strekken we de weg terug naar de kantine. De tijd tot 12 uur vul ik op met nog wat rekoefeningen.
Weer een training achter de rug maar de benen zijn er niet beter op geworden.


Ik heb een boek met foto's mee genomen. Het zijn allemaal groepsfoto's vanaf 2004. Het merendeel is wel gefotoshopt op zo toch iedereen op één foto te krijgen. Maar ik heb zelf toch al wat foutjes ontdekt die ik allen maar kan zien. Even een testje of iemand anders het ook ziet, maar nee hoor. Is toch meer weggelegd voor een Photoshop-geoefend oog.
Onder de foto's ook de recentste groepsfoto, die van 2017.


De grote afwezige vandaag is Germaine. Ze zal de training nagenoeg nooit missen maar daar heeft een griep dit keer een stokje voor gestoken.

Het weer van vandaag is te omschrijven zal zacht. De handschoenen zijn halverwege de training al uit,behalve die van mij dan. De temperatuur ligt al ronde 4ºC en in het bos waait het niet. Aan de rand, bij de kantine wel een beetje wat je wel merkt tijdens het omkleden.


Geen opmerkingen: