vrijdag 27 januari 2017

In de bios: Patriots Day

Voor de 4e keer naar de bios deze week. Na vele biosloze dagen in januari ben ik bezig met een inhaalrace.Helaas zijn er enkele films niet meer te zien en om te voorkomen dat dat met Patriots Day ook gaat gebeuren is het vandaag de dag. Blijkt dat hij de komende dagen toch nog zal draaien maar dan alleen nog in de latere uurtjes. Die zijn niet meer aan mij besteed. De kans dat ze me in de bios op mijn schouder tikken omdat ik zo hard snurk is gewoon veel te groot. En dus wordt het vandaag die van 11:45u.

De film:
Ik weet dat hij over de bomaanslag gaat tijdens de marathon van Boston in 2013. En als loper, ex-marathonloper heb je iets met films over marathons, zou je zeggen. Nou nee, niet echt eigenlijk. De trailer liet ook wat los over de jacht op de terroristen wat me uiteindelijk over de spreekwoordelijke streep heeft getrokken.
Het begin van de film gaat dan ook inderdaad over de aanloop naar de marathon. De voorbereidingen bij de finish en de start en de beveiligingen er om heen. En voor dat alles volgen we ÊÊn van de agenten die tijdens de marathon dienst heeft. De beelden van de start, tijdens de marathon en de finish en het hele circus er om heen doen me wel denken aan mijn glorietijd in een ver verleden. Het duurt niet lang of de 2 explosies kondigen het echte begin van de film aan: De jacht op de daders van de bomaanslagen.
We zien beelden van de terroristen, de gang van zaken bij de FBI, de ziekenhuizen, het werk van de politie, kortom, een complete politiethriller. Helaas is het niet zo veel fictie want het is dan toch weer op ware feiten gebaseerd. Uiteindelijk worden we toch weer geconfronteerd met verloren ledematen en verloren zielen.
Maar wat was het, voor mij althans, een heel andere en zelfs heel spannende film.
🌟🌟🌟🌟



Geen opmerkingen: