dinsdag 31 januari 2017

In de bios - Resident Evil: The Final Chapter

De eerste 4 delen heb ik thuis en deel 5 heb ik in de bioscoop gezien en dan dacht ik dat dat de laatste aflevering was. Maar nee hoor. Komt er opeens nog een aflevering met de veelzeggende titel "The Final Chapter". Oké. Dan ben ik wel benieuwd, dus.
Geen films voor mijn dochters en dus ga ik alleen. Wel al om kwart over 5 en dan zal het wel niet zo druk zijn. En ik moet wel opschieten want nu draait ie nog in IMAX 3D en deze zaal is vanaf donderdag al weer in gebruik door een andere film die op mijn lijstje staat: The Great Wall.
De grootste zaal en dan nog geen 15 mensen. Wat een luxe.... Maar wel een hele vreemde voorstelling. Ondanks dat er zo weinig mensen aanwezig zijn wordt er zo veel rond gelopen. Het lijkt wel een kindermatinee. Geen idee wat daar de reden voor is.

De film:
Ik heb niet even de laatste film bekeken om er weer in te komen maar het  hoeft helemaal niet. We gaan helemaal terug naar waar het allemaal begon en hoe het zover gekomen is. En dan is ze er weer Milla Jovovich alias Alice. In een woest en vernietigd landschap. Waar naar toe? Uiteindelijk terug naar waar het allemaal begonnen is. De Hive in Racoon City. Daar waar al de leiders van Umbrella diep ingevroren zijn in afwachting van betere tijden, terwijl de wereld wordt opgevreten door zombies. Ondoden ontstaan door misbruik van het T-virus. Onderweg ontmoet ze nog een groep strijders en samen weten ze binnen te dringen in het computercentrum met kunstmatige intelligentie in de Hive. De strijd gaat nu om het antivirus waarmee alles wat besmet is met het T-virus bestreden kan worden. Alice staat haar mannetje weer tijdens de vele gevechten die ze voert en uiteindelijk lopen we naar het einde van de film toe. Het laatste hoofdstuk. Zo lijkt het althans. Maar er komt dan weer die laatste zin die de film dan toch weer een open einde geeft. Zou het dan toch nog een keer...?


Geen opmerkingen: