zondag 29 januari 2017

Samen op bezoek mtet klein zus naar grote zus

Nee, dit heeft totaal niets met formaat te maken. Sterker nog, kleine zus is groter dan grote zus.
Lang verhaal kort: kleine zus is dochter van onze moeder uit een 2e huwelijk en hoewel zij en ik al veel langer contact met elkaar hebben, vanaf dat ze nog meisje was via brieven en vanaf haar 18e ook in levende lijve (en dat is dus al 33jaar geleden....) heeft zij grote zus nooit echt ontmoet. Behalve dan vluchtig tijdens de bruiloft van mijn jongere broer.
Het zal een aparte ontmoeting worden, denk ik dan zo.
Zo tegen een uur of zijn we op het Hagerpad.
Op de 5e etage bewonen ze een prachtige terrasflat. En het is gezellig. Eerst de "kennismaking" met gebak en dan vliegt de rest van de middag voorbij. Ook haar oudste zoon met zijn 2 kinderen komen aan. We wisselen onze levensverhalen uit en besluiten het bezoek met een Indische rijsttafel.
Wel is er ook nog even de groepsfoto gemaakt. Zonder aparte fotograaf en selfiestick maken we een paar foto's en met Photoshop maak ik er toch één geheel van. En heb ik ook nog een foto van mijn moeder gekregen toen ze nog jong was. Ik moet die zelf ook nog ergens hebben maar dat ben ik helaas helemaal vergeten. Enfin, ik heb hem nu ook weer.
Eigenlijk past dit bezoek ook in de "Tour des Belles", de ronde langs de familie aan moeders kant, waar kleine zus en ik al een tijdje mee bezig zijn.


Geen opmerkingen: