zaterdag 4 februari 2017

De Vrijbuiters - Training

Het zou zacht weer zijn. Een temperatuur van 4ºC en gevoelsmatig nog geen 1ºC. Het voelt gewoon nog echt koud aan. "Waterkoud", corrigeert Riet mij. 
We gaan vandaag maar met zijn 4-tjes de training doen. Riet, Carla, Herman en ik. Monique is er wel maar gaat met de wandelaars mee. Dorie en Hans zijn er ook niet. Bij de wandelaars daarentegen is het druk. André, Jan, Rien, Annie en Jos, Dorris en Monique. Germaine is nog niet helemaal hersteld van haar griepje.
Het is al 11 uur als we Carla, die ons niet hoort roepen, even aan haar jasje moeten trekken. De dribbel naar de eerste stop is al vermoeiend genoeg en dus stoppen we hier ook voor wat warming-up en vervolgen dat ook op de 2e stop. De 3e stop doen we weer ouderwets 4 keer rechts en 4 keer links de grond aan tikken op een heen-en-weer-parkoers en op verzoek van Herman maak ik de afstand niet zo groot. Alhoewel. Ook ik vind dit al weer lang genoeg.
Op de verharde weg aangekomen doen we wat lunges en squats en wandelen naar de boerderij in de bocht. We gaan op ieders eigen tempo terug naar het 2e fietspad en vandaag is mijn eigen tempo in slomo. Ik wil er morgen liever geen last van krijgen in Landgraaf en daarom mag ik vandaag helemaal achteraan hangen. Vind ik.
Na de molenwieken-oefeningen op de T-kruising van de de fietspaden is het hoog tijd voor de terugweg. We rekken, strekken en dribbelen en komen om precies 12 uur al bij de kantine aan. Nog amper de tijd voor de laatste heupdraai en ademhalingsoefeningen. Oké, we waren een minuutje later vertrokken en dus mogen we ook wel een minuutje later klaar zijn. De tijd vloog vandaag ook voorbij. "Time flies when your having fun..."
Intussen is ook Ko op de koffie gekomen.

De Endomondo-app geeft een vandaag afgelegde afstand aan van 4,1km.



Het weer:
Droog, waterkoud bij 4ºC en door de wind, een gevoelstemperatuur van 1ºC. Niet echt aangenaam weer. Het enige voordeel is, dat het niet regen. Maar die hebben ze wel voor vandaag voorspeld. De vooruitzichten voor de komenden weken is nog slechter. Het wordt weer kouder. Alweer. Er zijn al temperaturen van -8 en -9ºC genoemd. Gatverdergatver.....

Geen opmerkingen: