vrijdag 3 februari 2017

In de bios: The Great Wall IMAX 3D

Het is dat ik mijn smartphone niet bij me had toen ik vanmorgen al naar Sleepless ben wezen kijken. Dan had ik al eerder het bericht van de tandarts ontvangen dat mijn behandeling van vandaag niet doorgaat. Hadden we, of in ieder geval ik, wellicht nog meteen een andere film kunnen pikken.
En omdat het niet de smaak van Kathy is ga ik gewoon alleen weer terug naar Pathé in Eindhoven en wel naar The Great Wall en dat in IMAX 3D

De film:
Ook nu heeft de trailer al dat van een film laten zien wat ik graag in de hele film zou willen zien, namelijk, een heleboel spektakel en fantasie.
Het verhaal begint met een aantal mannen die in een woestijngebied opgejaagd worden. Ze weten aan de de jagers te ontkomen maar in hun schuilplaats zijn ze alles behalve veilig. Door een onbekend wezen blijven er uiteindelijk slechts 2 mannen over die hun zoektocht naar het mysterieuze zwarte poeder voortzetten. Maar dan worden ze wederom opgejaagd tot dat ze niet meer verder komen omdat ze voor de legendarische Chinese muur tot stilstand komen. Ze kiezen er voor om door het leger op de Chinese muur gevangen genomen te worden. Tijdens die gevangenschap maken ze de belegering mee van de Chinese muur. En niet alleen gevangenschap maar zelfs actief wat hen tot helden verheft. Maar de belegering is nog niet ten einde en ook de muur houdt het niet langer. De strijd zet zich voort achter de muur. Tot het einde.
Dit keer eens geen spektakelfilm uit de Romeinse of Griekse tijden. 
Maar in China kennen ze er nu ook wat van.

Wat weetjes:
De film kostte maar liefst 120 miljoen dollar.
Volgens de film is de Chinese muur 8.850km lang en het duurde 1700 jaar om het te bouwen. De totale lengte van de muur is echter "slechts" ongeveer 6.000km en de rest van de "8.850km muur" bestaat uit verdedigingsgroeven en natuurlijke grenzen. Verder is al in de 7e eeuw voor Christus gestart met de bouw van de muur en is niet continue aan de muur gebouwd. Pas in de Ming-dynastie(1368–1644) werd de muur voltooid. Alles bij elkaar zal er zo tussen de 1.700 en 2.000 jaar aan de muur gebouwd zijn.


Geen opmerkingen: