vrijdag 3 februari 2017

In de bios: Sleepless

Zo, vrijdag ochtend in de bioscoop, dan kun je er wel van uit gaan dat het wel niet zo druk zal zijn. En dat klopt ook wel. Dat was in de eerste week van 2017 wel anders toen half Nederland nog vakantie had.
In zaal 7 van Pathé Eindhoven, en dan zit je dus op de bovenste verdieping, tel ik als het al donker is zo'n 15 figuren, inclusief Kathy en ik. Misschien zouden het nog wel meer kunnen zijn naar de 20 sullen we in ieder geval nooit gehaald hebben. Al zijn wij met zijn tweetjes en de rest zijn alleeners. Nou blijkt achteraf een collega van Kathy ook met zijn tweeën in de zaal te hebben gezeten. Maakt niet uit. Het is in ieder geval wel zo, dat op die rustige tijden waarop de meesten op het werk zijn, de filmzalen hoofdzakelijk door enkelingen worden bezocht.

De film:
De trailers beloofden al de nodige actie. Gelukkig verraadt de trailer niet de clou van het verhaal. Met Jamie Foxx in een hoofdrol kun je ook wel iets goeds verwachten. 
Het verhaal gaat over rechercheur Vincent Downs wiens zoon door drugsbazen wordt ontvoerd. In ruil voor terugbrengen van in beslag genomen cocaïne kan hij hem weer levend terug zien. Maar dat gaat niet helemaal naar wens. Gevolg, de nodige vechtpartijen, intimidaties, achtervolgingen, kortom actie. De spanning in de film loopt richting einde steeds meer op. De een na de andere ontknoping volgt maar ook de ene na de andere figuur wordt doodgeschoten, vriend en vijand. Uiteindelijk wordt de corruptie binnen het politiekorps wel bloot gelegd. Nou ja, tenminste deels dan.
Als kijker mag ik zeggen dat ik best wel heb genoten van deze film. Zo kritisch als een filmrecensent ben ik niet omdat ik ook meer voor mijn ontspanning ga. Ik moet toegeven, als ik niet voor mijn ontspanning naar de film zou gaan maar alleen op alles zou gaan letten waar ik in een recensie over zou kunnen schrijven dan had ik ook zoiets kunnen neer zetten.


Geen opmerkingen: